Yaşam

Almanya’da Otoyol Ağı Neden Bu Kadar Büyük?

1900’lerin başında çok az bir grup varlıklı insan,Almanya’nın araçlarını rahat kullanabilmek için insan trafiğinden izole edilmiş bir yol istemesi ve hükümete baskı uygulamasıyla başlayan otoyol serüveni, Birinci Dünya Savaşı sırasında kaynak yetersizliği nedeniyle kesintiye uğrasa da ileride Almanya 1. Otoyol denilince akla gelen ilk ülke olun.

Bugün toplamda yaklaşık 13.000 km otoyol ağı ile Avrupa’nın en uzun otoyolu ve dünyanın 3. en uzun otoyol . Amerika birinci sırada, Çin ise ikinci sırada yer alıyor.

Sınırlı sınırsız

Öncelikle otoyollarında hız limiti olmamasıyla popüler olan Alman otobanları bilindiği üzere tamamen hız limiti olmayan otoyollardan oluşmuyor. Almanya’da hız sınırını aşmadan aracın sınırlarını zorlama fırsatı TümüOtobanlar için geçerli değildir.

Şu anda otoyolların yaklaşık %40’ında hız sınırı var . Hız sınırı alanlarında kurallara uymazsanız para cezası ile karşılaşırsınız. Ayrıca hız sınırı olmaması sadece otomobiller için geçerlidir. Kamyon ve kamyon gibi ağır vasıtalar karayolunun her yerinde hız limitlerine tabidir.

Kalan %60’tan bahsedecek olursak, resmi kısıtlama yok ancak Alman Adalet Bakanlığı’na göre tavsiye edilen hız 130 km/s. Yani dünyanın bazı yerlerinde hız limiti olmayan otoyolların olması elbette ilginçtir ama aksine otoyolun tamamı hız limitinden muaf değil.

Tarihi eski çağlara kadar dayanmaktadır.

Volkswagen, Hitler’i ve otomobilin tasarımcısı Ferdinand Porsche’yi incelemeye geldi

Otoyolun ortaya çıkışı ve ilk yapılış tarihi çok eskilere dayansa da günümüzde Almanya’da kullanılan otoyolların bir kısmı halen yapım aşamasındadır. Nazi dönemindebaşladı.

1933 Almanya Federal seçimlerinden sonra çoğunluğu kazanarak iktidara gelen Nasyonal Sosyalist Alman İşçi Partisi’nin Başkanı Hitler, seçildikten kısa bir süre sonra, hızla ve heyecanla otoyol projelerine girişti.

Alman İnşaat Yüksek Mühendisi General FritzTodt’un görevlendirildiği proje ile Frankfurt ve Darmstadt’ın ortasına yapılan otoyol ile süreç başladı. Ayrıca 1930’lu yıllarda birçok Amerikalı ziyaretçinin notlarından edinilen bilgilere göre otoyollar yapılmaya başlandığında Almanya’da fiilen otoyolları kullanacaklardı. Motorlu araç kullanımı çok yaygın değildi.

Auschwitz Toplama Kampı, Polonya, 1940

Araba sahibi olmak sadece varlıklı Almanların elinde olduğundan, bundan sonraki aşamada normal geliri olan Alman vatandaşlarının da araba sahibi olabilmesi partinin seçim propagandasına konu oldu. Eşit, “halkın arabası”Volkswagen Group yani Volkswagen Group’un kuruluşu da tam bu sıralarda gerçekleşir.

Otoyol ilk yapılırken saatte 200 kilometre hızla yol alması amaçlanmamıştı ancak savaş lojistiği lehine bir etkisi olacağı düşünülüyordu. Nazilerin 1934 Otoyol Projesi’ne göre amaç, Her yıl 1000km yolinşa etmekti.

İnşaat boyunca ve özellikle inşaatın en tehlikeli kısımlarında toplama kamplarından getirilenler. köleler çalıştırıldı. Ancak iş gücü eksikliği nedeniyle belirlenen hedefe ulaşılamadı. Ayrıca akaryakıt sıkıntısı nedeniyle yapılan otoyollar da sanıldığı kadar etkili olamamıştı.

Otoyolda kurallara uymazsanız ne olur?

Aachen otoyolunda gün batımı

Almanya karayollarında şehir dışında belirlenen hız limitlerine uymazsanız, hız limiti 20 km/s üzerinde hız ihlallerine göre para cezası uygulanmaktadır. Hız sınırını 20 km/h’den fazla aşarsanız, ehliyetinizin askıya alınması uygulamasıyla karşılaşabilirsiniz.

Bunun yanı sıra yanlış park etme, alkollü araç kullanma, emniyet kemeri takma ve şehir içinde yaya geçitlerine değer vermeme gibi sistemli davranışlara caydırıcı cezalar uygulanıyor. Cezaların detaylarını buradan inceleyebilirsiniz.

Kaynaklar: The German Way, Alman Adalet Bakanlığı, Deutschland.de, History Defined
Görüntü Kaynakları: Tarih, Hyde Flippo, ABD. Holokost Anıt Müzesi

haberdevrek.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu